det där med juletider

För det första vill jag bara vara lite bitter som alltid så här års, är det inte lite väl tidigt med full julutsmyckning på diverse varuhus redan nu? För att inte tala om julmusik. Nu har det visserligen inte börjat spelas så mycket av dessa fruktansvärda toner än (ja, jag har en mindre allergi mot julmusik av alla dess slag). Men jag minns förra året, eller om det var året innan dess då jag cyklade in på Freeports parkering och möttes av ett bländande ljus (typ en miljon lampor) + typ Christer Sjögren med flera som sjunger om att julen är här och blahablaha, det är mitten på November för i helskotta!

Så nu var det överstökat. På tal om jul så har vi ju även den där problematiska delen, att köpa julklappar. Jag tycker att det är fantastiskt roligt att slå in julklappar, men att komma på och vara så där extra kreativ så att ens egenköpta julklappar uppmärksammas lite extra med ett "bästa julklappen pris" eller liknande det är så satans svårt. Liksom vad kan man köpa till en 14 årig kille som bara spelar fotboll/innebandy eller gamear framför TV/dator? Sport-spel till TV/dator säger ni, fantasilöst replikerar jag snabbare än vinden.

Och nu nånting helt annat, vad har hänt på den senaste tiden (veckorna...). Ptja, jag har uppenbarligen inte gjort något jättespännande mer än att jag i veckan varit på handbollsmatch med Janet, jag har jobbat och haft halkan så sent som igår, riktigt kul var det! Träffade även en barndomskompis där så det var riktigt fint.
Idag är jag ledig och sitter förtillfället fortfarande inlindad i täcket med frukostsmak i munnen, är riktigt sliten och får se om jag orkar hitta på något ikväll eller inte. Känner ganska mycket för att bara chilla på det med familjen och däcka sådär lagom tidigt som bara jag kan. Vi får se vänner.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0